Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.07.2010 13:03 - За нуждата. За прегръдката...
Автор: bapha Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12090 Коментари: 36 Гласове:
46


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

"So youve been broken and youve been hurt
Show me somebody who aint"
Bruce Springsteen



  

   
Самотна прегръдка в тишината на утрото... Всеки за себе си, всеки в неговия си свят, всеки на прага на свой си нов ден. Но прегръдка. Четири ръце, две тела, погледи забити в различни изгреви.  Така ги намирам. Търся ги вече повече от час и когато ги виждам, замръзвам. Склуптура на свършилата любов. Изпита, изцедена, изживяна, минала любов. По план.  Сядам на края на пътеката, чакам, но не знам какво. Не искам да прекъсвам безмълвието им. Надявам се и да нямат нужда някой да дойде и да ги прекъсне.  Скараха се преди часове, тя се фръцна демонстративно, събра си партакешите и драсна по плажа, той хукна след нея. И ето ги. Всички очаквахме тяхната връзка да приключи бързо и с фоерверки, никой не е изненадан, но няма как да прекъсна последните им минути заедно. След няколко часа тя се качва на влака към съпруг, деца, коловоз. Той има още около седмица и се отново ще бъде старши помошник капитан на контейнеровоз. Сега изцеждат последните капки от отпускарската си чаша. Няма да секна тази глътка.  Чувам шум зад мен. Сестра му. И тя ги намира. И тя разбира. Сяда до мен и ми подава чашката си с кафе. Заглеждаме се в изгрева над морето и си потъваме в нашите си филми. Израстнали сме заедно, но нямаме какво да си кажем. Обляга се на рамото ми и си тананика тихо детска песничка. Прегръщам я и се отпускаме един на друг. Самотна прегръдка в тишината на утрото. Поредната.  Замислям се, че и ние наблюдаваме различни изгреви. Над различни морета, начала на различни дни. Тъжно. Чудя се дали да стана, когато осъзнавам, че имам нужда от тази прегръдка. От която и да е. Прегръдка. Без умисъл и без нещо вложено в нея. Просто усещането да си прегърнат. Не в нечий скут, не в „сигурни ръце”, не някакво усещане за споделеност. Топлота. Човешка. Била тя и безименна и без образ.     Поглеждам я и искам да споделя, но нещо ме спира. Страхувам се, че няма да ме разбере и ще изпаднем в дискусия, която ще развали момента. Отказвам се и се отпускам в безвремието на ръцете й.  След седмици двойката прекъсва „раздялата” си, казват си нещо и стават. Аз съм обещал да закарам мацката до гарата и тръгваме към колите. Ня пътя вече е пълно с прииждащи към плажа туристи, тихата до преди малко горичка е бучащ паркинг. Те се целуват за последно (за почивката, за това лято, за този живот?) и аз изчаквам търпеливо, когато усещам ръка на рамото си. Обръщам се и тя ми казва:  - Благодаря ти...  Ступор. Засмивам се. На за секунди разтопената самота, на разбирането, на усещането. Става ми леко. Летя. Прегръщам я силно. И тя.  Споделена прегръдка в шумотевицата на деня. Нашият ден.


Do you think what Im askins too much
I just want something to hold on to
And a little of that human touch
Just a little of that human touch

Bruce Springsteen



Гласувай:
46


Вълнообразно


1. razkazvachka - something to hold on to
29.07.2010 13:20
и една от мен:)))))
цитирай
2. lila - направо се умилих... здравей!
29.07.2010 13:30
направо се умилих...
здравей!
цитирай
3. bapha - раздавай, разказвачке...
29.07.2010 13:46
всички имаме нужда... не спирай ;)
поведи ни :)))))))))
цитирай
4. bapha - хей, lila
29.07.2010 13:47
умил, умил :)))
колко направо да е едно умиление :)))
здравей пак, и пак... усмихната ;)
цитирай
5. hope17 - Много пъти,
29.07.2010 14:25
на много места, в много дни...и още толкова мигове, не спирам да казвам на всички -прегръщайте се...прегръдката е мостът по който минаваме един към друг, тя е която има много лица, но еднаква топлина. Винаги. И за всеки. Ако сме от онези, които могат да я дават.
Една от мен, истинска и приятелска...специално за теб :)))))
цитирай
6. bapha - и за теб, hope17,
29.07.2010 14:31
скачай вътре :))))
"Винаги. И за всеки" - много хубаво!
поздрави и един усмихнат ден за теб ;)
цитирай
7. miaa - Колко много означава една искрена ...
29.07.2010 14:38
Колко много означава една искрена прегръдка:))) Благодаря ти Barha!
цитирай
8. bapha - колко, miaa?
29.07.2010 14:42
и за кого :)))))
прегръдката си е прегръдка... може да мине между какпките, може и да я изпиеш... няма правила ;)
весела да си ;)
цитирай
9. mariani - Хубаво е,
29.07.2010 16:17
не отнема, само ти дава...обич и...сигурност.
Пристанище е...и започват с една и съща буква :)
Прегръщай, bapha и бъди усмихнат
п.п.леко омацани латексови поздрави ;)
цитирай
10. xxxx - мноу готину разказче
29.07.2010 16:42
мирише на муренце..
Хърби е, когато си погледнат от изгрев.
цитирай
11. ronya - хихи
29.07.2010 17:16
Прегръдки... 100 вида - споделени, самотни, от едновидови, от различни светове... ама винаги има контакт, винаги има едно такова топличко, дето те подпира и центрира, каквато и да е причината да си в нечии обятия, където и да си ти и където и да е той/тя...
Гушнато да ти е винаги, Баф, топличко... :)))
пп. Баси, верно няма правила. Ама няма и не-правилност ;)
цитирай
12. mamas - Топлина...
29.07.2010 18:11
Излъчва се от думите ти... И е приятна, и не е излишна - нищо, че денят не е от прохладните... Благодаря!
цитирай
13. bapha - хаххха, mariani,
29.07.2010 18:17
"Пристанище е...
Прегръщай, bapha "

Прегръдка е...
Приставай, mariani :))))

Не се сърди, моля те, това ми дойде :))))
усмихната да си ;)
цитирай
14. bapha - Ъхххх... коолко да е хубаво...
29.07.2010 18:20
пък и колко разказче е то ;)
мирише си, яко...
срещнат е погледа ;)
цитирай
15. bapha - ей, Роня ;)
29.07.2010 18:23
аз пък си мисля, че има само два вида... едноцевки и двуцевки... ама знайш ли :))))
пък колко си права за не-правилността ;))))
гушки раздаваш гледам... ми ши ги зема, ко да прая :))))
прегърната да си, щерко бандитска ;)
цитирай
16. bapha - е, ти пък сега, mamas :))))
29.07.2010 18:25
има ли излишна топлинка :))))
топлинката е в очите, mamas, не е в написаното ;)
усмихната да си, mamas, винаги да е близо прегръдката ;)
цитирай
17. ckarlet - Много нежност и топлота усетих от ...
29.07.2010 20:30
Много нежност и топлота усетих от думите ти, Вapha, но и мъничко тъга...
Доста силно пресъздадено!
Поздрави и от мен!
цитирай
18. drebosycheto - дружна
29.07.2010 20:40
топла прегръдка , даже вън да е 40грауса , топлината на прегръдката никога не е излишна , и от мен :)
цитирай
19. bapha - тънка е границата, ckarlet
29.07.2010 20:47

между нежност и тъга... много тънка...
ако е силно, е в прочита, за което ти благодаря...
усмихната и лека да е вечерта ти, ckarlet
цитирай
20. bapha - точно дружна е думичката, дребосък :)))
29.07.2010 20:48
времето навън е... ами навън ;)
никога не е излишна... ама нивгЪш :)))
и на теб ;)
цитирай
21. monaliza121 - Каква да е прегръдка не искам...
29.07.2010 21:11
Някои прегрудки много миришат.... на лицемерие и на друго...
цитирай
22. hel - "Прегръдка. Без умисъл и без ...
30.07.2010 00:21
"Прегръдка. Без умисъл и без нещо вложено в нея. Просто усещането да си прегърнат. Не в нечий скут, не в „сигурни ръце”, не някакво усещане за споделеност. Топлота. Човешка. Била тя и безименна и без образ. "

Щом става безименна и без образ, тя вече те е пренесла в друго измерение, ти си едновременно тук и там... душите се докосват... и се връщат заредени за земния си живот.

Ей затова те харесвам - обикновен на пръв поглед, но със сетива за нещата отвъд обикновеното. И не само сетива имаш, а осмисляш мига и намираш точните думи да го "преведеш", та другите да си кажат: Ей, и на мен ми се е случвало...

Прегръдка и от мен - безименна и топла!
цитирай
23. bapha - прегръдките, monaliza121
30.07.2010 08:06
са си просто прегръдки... приемането им им предава аромат ;)
усмихнат да е петъшният ден ;)
цитирай
24. bapha - комплименти са, hel...
30.07.2010 08:08
които са доста над мен... и не е само на пръв поглед, повярвай ми.
Няма нищо отвъд обикновеното, или ако има, това са ръце и очи ;)
прегърната бъди...
цитирай
25. malkiatprintz - Обикновен жест, който ни припомня ...
31.07.2010 04:03
Обикновен жест, който ни припомня човешкото :) Поздрави, Варна :)
цитирай
26. dengubara - Поздрав от мен и наздраве за дружината!
31.07.2010 15:58
:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
27. tili - Ех, bapha, знае ли
02.08.2010 17:05
човек коя целувка е редовна или последна...??? Ако знаеше...
Just a little of that human touch винаги остава някъде там.
Я да си гледаш хубавото лято;)))))))))) Наздраве!!!
цитирай
28. bapha - йохохо, принце
03.08.2010 08:41
не е обикновен жест, тцЪ :))))
поздрави , принце... жегави :)))
цитирай
29. bapha - добра дума, dengubara
03.08.2010 08:42
Наздраве ;)
цитирай
30. bapha - Гледам го лятото, Тилили,
03.08.2010 08:43
но лошото е, че му се види края... пу начи :))))
усмихната да си, Лили... всяка да е като за последно ;)
цитирай
31. pumona - нека и аз, нека и аз
04.08.2010 14:18
нека и аз те прегърна...
а от няколко дни е и август... :)
цитирай
32. анонимен - :)
05.08.2010 01:03
от няколко дни ми се въртят някакви прегръдки в главата, замислих се..всъщност прегръдките нямат лица - не виждаш другия когато го прегръщаш..точно четири ръце и две тела...другото няма значение..друго просто няма:)
цитирай
33. bapha - ей, pumona
05.08.2010 08:57
ко значи "нека и аз" ве :)))
ти си прегръщай, аз тука, таковата, малко ракията ще претокам :))))
Август е... гот! ;)
цитирай
34. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
05.08.2010 14:34
Течееее, всичко течееее
Времето няма бряг
и ни влече.
Няма как.
Това ми зазвуча в главата, докато го четох..
цитирай
35. pumona - Варна, ами тук,
08.08.2010 12:46
тук всички те прегръщат и аз като мумймуните - повтарям - нека и аз...
цитирай
36. moreto66 - Човешко е да прегърнеш
07.09.2010 17:20
Който не е прегръшан, гушкан като малък, остава емоционално ощетенм за цял живот. Големите хора също се нуждаят от този толкова естествен жест, акт на споделяне, на отдаване на любов, симпатия, доброжелателност, подкрепа, съчувствие, радост...все хубави неща, които пораждат душевен покой, усещане за пълнота и споделеност. Думите са излишни..
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: bapha
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1965552
Постинги: 148
Коментари: 6571
Гласове: 20531
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031